روکش آسفالت نقاط بحرانی آزادراه زنجان - تبریز آغاز شده است

زنجان-دیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان از آغاز بهسازی و روکش آسفالت نقاط بحرانی آزادراه زنجان - تبریز خبر داد و گفت: البته به دلیل شرایط سرد آب و هوا فعلا کار متوقف است.

به گزارش خبرنگار مهر، اصغر اسماعیلی، ظهر چهارشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته حمل و نقل اظهار کرد: 200 کیلومتر آزادراه در حوزه استحفاظی زنجان داریم و برخی محورها در اختیار سازمان راهداری بوده و اعتبارات از این طریق تأمین می شود و برخی هم در اختیار شرکت آزادراه ها است.

وی با اشاره به اینکه روکش آسفالت آزادراه زنجان - قزوین را در سال های گذشته آغاز کردیم، عنوان کرد: ابتدا در مناطقی که خرابی بحرانی تر دارد کار را شروع می کنیم و تا کنون 85 درصد خرابی های آزادراه را به اتمام رساندیم.

اسماعیلی مبلغ هزینه کرد برای ترمیم آزادراه زنجان - قزوین را 550 میلیارد تومان برشمرد و گفت: 3 کیلومتر از محور باقی مانده تا به مرز 90 درصد برسیم و در سه ماهه اول 1404 روکش آسفالت این محور به اتمام می رسد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان با بیان اینکه محور زنجان - تبریز در اختیار شرکت آزادراه ها است و اعتباری برای بهسازی آن در اختیار سازمان نبود، خاطرنشان کرد: بهسازی این آزادراه در سفر وزیر راه و شهرسازی به تبریز در دستور کار قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه فرآیند تغییر و تحول از شرکت آزادراه به سازمان راهداری زمان بر است، عنوان کرد: تا قطعی شدن این امر، مجوز 500 میلیارد تومان برای روکش آسفالت از سازمان راهداری گرفتیم و پیمان سپاری را انجام دادیم.

اسماعیلی ادامه داد: فرآیند این کار تا نیمه اول مهرماه به طول انجامید و 10 کیلومتر از محور زنجان - تبریز که شرایط بحرانی داشت را آغاز کردیم و به دلیل شرایط آب و هوایی فعلاً متوقف است.

وی نمک پاشی را یکی از مشکلات و تخریب آسفالت خواند و گفت: گاهی در این خصوص هموطنان ما را تحت فشار می گذارند و اگر این کار را انجام ندهیم مورد انتقاد قرار می گیریم اما تلاش می کنیم با نمک پاشی سرمایه ملی از بین نرود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان به بیان اینکه 80 درصد اعتبارات این اداره از سازمان راهداری تأمین می شود، یادآور شد: فقط برای ساخت و نگهداری راه های روستایی از منابع استانی اعتبار دریافت می کنیم.

وی با اشاره به اینکه نقاط حادثه خیز بر اساس شاخص هایی همچون تعداد تصادفات، تعداد متوفیان و محل های مستعد تصادف شناسایی می شود، اظهار کرد: امسال 23 نقطه پر تصادف شناسایی شده و اصلاح 7 مورد برای سال 1402 و چهار مورد در سال 1403 پیش بینی کردند.

اسماعیلی با اشاره به اینکه از بین 23 نقطه پر تصادف، تا کنون اصلاح 11 مورد را به اتمام رساندیم، تصریح کرد: اصلاح سه مورد هم سال مالی امسال به اتمام می رسد.

وی با بیان اینکه نقاط حادثه خیز عمدتاً در راه های فرعی و روستایی است و اغلب محورهای اصلی و شریانی دارای هندسه مناسب هستند، خاطرنشان کرد: به تناسب اعتبارات نقاط حادثه خیز را اصلاح می کنیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان در مورد بهسازی محورهای پر تصادف عنوان کرد: محور قیدار - ابهر محور فرعی است و تعریض آن توسط راه و شهرسازی شروع شده و به محور اصلی ارتقا می یابد.

وی با اشاره به اینکه 18 تا 22 میلیارد تومان اعتبار برای تعریض هر کیلومتر راه نیاز است، یادآور شد: ساماندهی محور قره پشتلو در سفر دولت سیزدهم مصوب شد و مطالعات انجام می شود.

اسماعیلی با بیان اینکه محور بیجار بیشترین تلفات 1402 را داشت، خاطرنشان کرد: همه تصادفات به جاده مربوط، نیست و عامل انسانی در این بین نقش مهم تری دارد و باید رسانه ها در ارتقای فرهنگ رانندگی فرهنگ سازی کنند.

نظرات

captcha